تبلیغات
شناخت مسیحیت - مطالب فروردین 1394

مسیحیان معتقدند: آمرزش گناهان، از صفات ذاتی خداست. و این صفات ذاتی در هیچ کس جز خود خدا هبوط نمی‌کند. جز او هیچ کس نمی‌تواند گناهان ما را بیامرزد. خداوند این قدرت را به هیچ کس نداده و نمی‌دهد. ولی مسیح چنین کرد، پس نتیجه می‌گیریم عیسی مسیح، خداوند است. زیرا مغفرت و درگذشت از گناهان صفتی است كه مختص به خدا است و احدی حق ندارد ادعا كند كه می‌تواند گناهان دیگران را ببخشاید.

یکی از شاهد مثال‌های مسیحیان فقرات زیر از کتاب مقدس است: «پـس‌ به‌ كشتـی‌ سوار شده، عبور كرد و به شهر خویش‌ آمد. ناگاه‌ مفلوجی‌ را بر بستر خوابانیده، نزد وی‌ آوردند. چون‌ ایشان‌ را دید، مفلوج‌ را گفت‌: «ای‌ فرزند، خاطر جمع‌ دار كه‌ گناهانت‌ آمرزیده‌ شد.» آنگاه‌ بعضی‌ از كاتبان‌ با خود گفتند: «این شخص‌ كفر می‌گوید.» عیسی‌ خیالات‌ ایشان‌ را درک نموده، گفت‌: «از بهر چه‌ خیالات‌ فاسد به خاطر خود راه‌ می‌دهید؟ زیرا كدام‌ سهل‌تر است، گفتن‌ اینكه‌ گناهان‌ تو آمرزیده‌ شد یا گفتن‌ آنكه‌ برخاسته‌ بخرام [برخیز و راه برو]؟ لیكن‌ تا بدانید كه‌ پسر انسان‌ را قدرت‌ آمرزیدن‌ گناهان‌ بر روی‌ زمین‌ هست‌» آنگاه‌ مفلوج‌ را گفت‌: «برخیز و بستر خود را برداشته، به‌ خانه‌ خود روانه‌ شو!» در حال‌ برخاسته، به‌ خانه‌ خود رفت! و آن‌ گروه‌ چون‌ این‌ عمل‌ را دیدند، متعجّب‌ شده، خدایی‌ را كه‌ این‌ نوع‌ قدرت‌ به‌ مردم‌ عطا فرموده‌ بود، تمجید نمودند».[۱]

پاسخ:

دقت کنید مسیح می‌فرماید: «لیكن‌ تا بدانید كه‌ پسر انسان‌ را قدرت‌ آمرزیدن‌ گناهان‌ بر روی‌ زمین‌ هست»؛ و سپس بلافاصله حاضرین، خدایی که این قدرت (غفران گناهان) را به مردم (مسیح) بخشیده را تمجید کردند و باور حاضرین زمان مسیح این بوده که این سلطه از جانب خداست. پس حضرت عیسی این کار را مستقیم به خود نسبت نمی‌دهد. همه می‌دانیم برای خدا محال نیست چنین قدرتی را به یک بنده محبوب خود عطا کند که گناه یک نفر را بیامرزد و نه تنها خدا بلکه یک پدر مهربان هم می‌تواند به فرزندش این اجازه را بدهد که بدهکارانی که فرزندش بخواهد بدهی‌هایشان را ببخشد و اسم آن‌ها را از دفتر بدهکاران خط بزند و یقیناً خدا نسبت به مسیح مهربان‌تر از یک پدر نسبت به پسرش می‌باشد. خود مسیح هم می‌گوید برای پسر انسان سلطه‌ای است و مسیح این سلطه را از خدا دریافت کرده است: «به راستی به شما می‌گویم كه پسر هیچ کاری را نمی‌تواند از پیش خودش انجام دهد بلكه می‌بیند هر چه كه پدر كرد او هم همان كار را می‌کند»[۲].

و خود مسیح هم چنین ادعایی ندارد که مستقلاً این سلطه را دارد و همه را از طرف خدا می‌داند. پطرس با صراحت بیان می‌دارد: «ای مردان اسرائیلی به این سخنان گوش دهید. عیسی ناصری مردی بود که مأموریتش از جانب خدا به وسیلۀ معجزات و شگفتی‌ها و نشانه‌هایی که خدا توسط او در میان شما انجام داد به ثبوت رسید، همان طوری که خود شما خوب می‌دانید».[۳] طبق آموزه‌های كتاب مقدس، خدا بی‌نیاز از همگان است و قدرت خویش را از كسی نگرفته است: «هر چه هست از خداست؛ وجود همه چیز به قدرت او وابسته است و همه چیز برای شکوه و جلال اوست. ستایش بی پایان بر او باد! آمین».[۴]

و حضرت مسیح به صراحت بیان می‌کند که قدرتش را از خداوند متعال گرفته است:‌ «عیسی گفت: من به شما گفته‌ام اما شما باور نمی‌کنید. کارهایی که بنام پدر انجام می‌دهم بر من شهادت می‌دهند».[۵] و خود هیچ استقلالی ندارد: «عیسی در جواب آنان گفت: یقین بدانید که پسر نمی‌تواند از خود کاری انجام دهد مگر آنچه می‌بیند پدر انجام می‌دهد. هر چه پدر می‌کند پسر هم می‌کند».[۶] حضرت عیسی اراده خود را در طول اراده الهی بیان می‌دارد: «او به من اختیار داده است تا گناهان مردم را داوری كنم و اما من پیش از آنكه كسی را محاكمه نمایم، نخست با پدرم مشورت می‌کنم. هرچه خدا به من دستور دهد، همان را انجام می‌دهم، از این جهت محاكماتی كه من می‌کنم كاملاً عادلانه است، زیرا مطابق میل و اراده خدایی است كه مرا فرستاده، نه مطابق میل خودم.»[۷]

در اینجا خود مسیح (علیه‌السلام) تصریح دارد که خدا به او قدرت بخشش گناهان را داده و باز هم این خداست که تعیین می‌کند چه کسی قابل آمرزش است و مسیح (علیه‌ السلام) فقط بر طبق فرمان خدا عمل می‌کند. اگر عیسی (علیه‌ السلام)، خدا بود دیگر چرا باید این قدرت را کسی به او ببخشد او خود ذاتاً توان این را باید می‌داشت که گناهان را ببخشد؟

پی‌نوشت:

[۱]. متی ۹: ۱-۸.
[۲]. یوحنا ۵: ۱۹.
[۳]. اعمال رسولان ۲: ۲۲.
[۴]. رومیان ۱۱:‌۳۶.
[۵]. یوحنا ۱۰: ۲۵.
[۶]. یوحنا ۵: ۱۹.
[۷]. یوحنا ۵: ۳۰.





طبقه بندی: تثلیث،  الوهیت عیسی،  نقادی کتاب مقدس، 
داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در یکشنبه 30 فروردین 1394 توسط : احمد
[http://www.aparat.com/v/6aP81]

متن مصاحبه



طبقه بندی: فیلم، 
داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در شنبه 29 فروردین 1394 توسط : احمد
[http://www.aparat.com/v/3p7g8]

متن مصاحبه



طبقه بندی: فیلم، 
داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در شنبه 29 فروردین 1394 توسط : احمد
[http://www.aparat.com/v/DYnxt]
متن مصاحبه در ادامه مطلب می‌‌آید: 

متن مصاحبه



طبقه بندی: فیلم،  محبت و خشونت در اسلام و مسیحیت، 
برچسب ها: حمله اعراب به ایران، ایران و اسلام، اسلام در ایران،
داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در شنبه 29 فروردین 1394 توسط : احمد

طبق اناجیل کنونی، قیامت باید در همان قرن اول میلادی برپا می‌شد: «پسر انسان‌ خواهد آمد در جلال‌ پدر خویش‌ به‌ اتفاق‌ ملائکه‌ خود و در آن‌ وقت‌ هر کسی‌ را موافق‌ اعمالش‌ جزا خواهد داد. هرآینه‌ به‌ شما می‌گویم‌ که‌ بعضی‌ در اینجا حاضرند که‌ تا پسر انسان‌ را نبینند که‌ در ملکوت‌ خود می‌آید، ذائقه‌ موت‌ را نخواهند چشید».[۱] این قیامت به هر معنایی که مسیحیان برای آن دست و پا کنند، نه تنها در همان زمان بلکه هنوز بعد از گذشت دو هزار سال اتفاق نیفتاده و مسیح را به صورت یک پادشاه دیده نشده است.


این پیشگویی اشتباه، در اناجیل کنونی به کرات دیده می‌شود. در انجیل متی، مرقس و لوقا نیز چنین مضامینی آمده است:
«فوراً بعد از مصیبت‌ آن‌ ایام، آفتاب‌ تاریک‌ گردد و ماه‌ نور خود را ندهد و ستارگان‌ از آسمان‌ فرو ریزند و قوت‌های‌ افلاک‌ متزلزل‌ گردد. آنگاه‌ علامت‌ پسر انسان‌ در آسمان‌ پدید گردد و در آن‌ وقت، جمیع‌ طوایف‌ زمین‌ سینه‌زنی‌ کنند و پسر انسان‌ را بینند که‌ بر ابرهای‌ آسمان، با قوّت‌ و جلال‌ عظیم‌ می‌آید؛ و فرشتگان‌ خود را با صور بلند آواز فرستاده، برگزیدگان‌ او را از بادهای‌ اربعه‌ از کران‌ تا بکران‌ فلک‌ فراهم‌ خواهند آورد. پس‌ از درخت‌ انجیر مثلش‌ را فرا گیرید که‌ چون‌ شاخه‌اش‌ نازک‌ شده، برگ‌ها می‌آورد، می‌فهمید که‌ تابستان‌ نزدیک‌ است. همچنین‌ شما نیز چون‌ این‌ همه‌ را بینید، بفهمید که‌ نزدیک‌ بلکه‌ بر در است. هرآینه‌ به‌ شما می‌گویم‌ تا این‌ همه‌ واقع‌ نشود، این‌ طایفه‌ نخواهد گذشت[۲]».
اگر ما قائل به صحت این اناجیل شویم، باید العیاذ بالله به حضرت عیسی (علیه السلام) تهمت اشتباه و دروغ بزنیم اما اگر بدانیم که این کتاب‌ها بعداً‌ عده‌ای از حواریون نوشته‌اند و در طول تاریخ دچار دگرگونی‌هایی شده است، ساحت مقدس نبی خدا حضرت عیسی (علیه السلام) از این تهمت مبرا می‌شود.

پی‌نوشت:

[۱] . انجیل متی ۱۶: ۲۷-۲۸.
[۲] . انجیل متی ۲۴: ۲۹-۳۴؛‌ انجیل مرقس ۱۳: ۲۴-۳۰؛ انجیل لوقا ۲۱: ۲۵-۳۳.





طبقه بندی: نقادی کتاب مقدس،  الوهیت عیسی، 
برچسب ها: پیشگویی غلط کتاب مقدس، تحریف کتاب مقدس، قیامت در کتاب مقدس، معاد در مسیحیت،
داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در پنجشنبه 27 فروردین 1394 توسط : احمد
وحى خداوند در كتاب مقدس بر حزقیال نبى، آمیخته با جزئیات روابط نامشروع است و چندین مرتبه این جزئیات تکرار می‌شود: «و كلام‌ خداوند بر من‌ نازل‌ شده، گفت‌: ای‌ پسر انسان، دو زن‌ دختر یك‌ مادر بودند و ایشان‌ در مصر زنا كرده، در جوانی‌ خود زناكار شدند. در آنجا سینه‌های‌ ایشان‌ را مالیدند و پستان‌های‌ بكارت‌ ایشان‌ را افشردند... و قباحت‌ جوانی‌ خود را حینی‌ كه‌ مصریان‌ پستان‌هایت‌ را به‌ خاطر سینه‌های‌ جوانی‌ات‌ افشردند به‌ یاد آوردی».

ادامه مطلب



طبقه بندی: نقادی کتاب مقدس،  جایگاه انبیاء‌ در کتاب مقدس، 
برچسب ها: تربیت جنسی، انبیاء در کتاب مقدس، اشعار جنسی کتاب مقدس،
داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در شنبه 22 فروردین 1394 توسط : احمد
[http://www.aparat.com/v/es9Dj]

فیلم «کالواری» محصول ایرلند، داستان یک کشیش کاتولیک به نام پدر جیمز لاول است که از طرف کسی که در کودکی مورد سواستفاده جنسی او قرار گرفته به مرگ تهدید می شود. «کالواری» روایت روشن، استوار و گزنده ای از سواستفاده جنسی کشیشان کلیسای کاتولیک است.




طبقه بندی: فساد در کلیسا،  اخبار،  فیلم، 
برچسب ها: کودک آزاری در کلیسا، کودک آزاری در مسیحیت، فساد کشیشان، کشیشان فاسد،
داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در سه شنبه 11 فروردین 1394 توسط : احمد
[http://www.aparat.com/v/YKcUz]


ادریس توفیق در سخنرانی اخیر خود در شورای انگلیس در قاهره اعلام کرد: «از گذشته خود و فعالیت به عنوان یک کشیش پشیمان نیستم. از اینکه یک کشیش بودم و می توانستم به مردم کمک کنم، لذت می بردم. اما همواره از درون می دانستم که یک چیزی در این میان درست نیست و ناراحت بودم. سرانجام، به خواست خدا، چند اتفاق و حادثه در زندگی من رخ داد و من را به سمت اسلام هدایت کرد».




طبقه بندی: فیلم،  نوکیشان مسلمان، 
برچسب ها: ادریس توفیق، کشیش مسلمان شده، تازه مسلمان، مسلمان شدن،
داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در یکشنبه 9 فروردین 1394 توسط : احمد